WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Overjarige VVD-poster
Nederhorst den Berg, ma 3 maart 2014 Afdrukken RSS feed van de WWK. Volg de WWK op Twitter Mail a Friend

Marcel Maassen, raadslid voor DB, is niet overtuigd door de reactie van Tim Emmelot op de VVD poster met de onvriendelijke tekst over hand ophouden.

ingezonden brief

De landelijke politieke partijen mogen graag pronken met hun 'connecties' in Den Haag. Maar zou dit dan misschien het belangrijkste voordeel zijn: dat die connecties in Den Haag altijd nog wel een partij overjarige  verkiezingspropaganda hebben liggen voor lokaal hergebruik?

De VVD in Wijdemeren hergebruikt een poster met deze harteloze kreet die elke werkloze degradeert tot werkschuwe profiteur: 'Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden'. Deze poster werd gemaakt in 2012 voor de landelijke VVD-campagne bij de laatste Tweede Kamer-verkiezingen. Toen al vroeg ik mij af of die VVD-poster een poging was om Geert Wilders rechts in te halen.

Nu duikt die poster opnieuw op, tot woede van Tineke Franssen. Zij noemde het zeer terecht 'een laffe en respectloze manier om campagne te voeren.' Daar zijn ze van geschrokken bij de VVD, getuige de reactie van lijsttrekker Tim Emmelot. Maar behalve harteloos toont Emmelot zich nu ook nog gewetenloos. Hij deinst er niet voor terug om een grote fout af te dekken met een nog grotere leugen. Die poster hangt op die bewuste plek om aan te geven dat men hier het goede voorbeeld geeft. Hier past toch echt maar één woord: lulkoek.

Emmelot schrijft: 'Er zullen misschien meer mensen zijn die onze intentie anders uitleggen dan wij het bedoeld hebben.' Maar de tekst van deze poster, gevoegd bij eerdere uitlatingen van Emmelot, maken de intenties van de VVD volmaakt helder en ondubbelzinnig duidelijk.

De steuntrekker hoeft niet op VVD-begrip te rekenen. Een pak op je donder kun je krijgen: handen uit de mouwen!

Marcel Maassen, raadslid DB
Nederhorst den Berg

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
ing. brief
foto
---
auteur
ing. brief
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
campagne 2014
reageer
zoek
nieuwsbrief