WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Een Acht voor de Bieb
Loosdrecht, wo 19 september 2012

De bibliotheek voerde in mei en juni in alle vestigingen een klantenonderzoek uit. De gebruikers gaven de organisatie een acht.

persbericht

Rapportcijfer voor De Bibliotheek: een 8

Resultaten Klanttevredenheidsonderzoek 2012 – De Bibliotheek

In mei en juni van dit jaar hebben bijna 700 personen (92% klanten en 8% bezoekers) vragen beantwoord over verschillende aspecten van de dienstverlening van De Bibliotheek. Ze gaven de bibliotheekvestigingen in Weesp, Muiden, Eemnes en Wijdemeren als gezamenlijk rapportcijfer een 8.

Op alle gemeten dienstverleningsaspecten werd De Bibliotheek goed tot zeer goed beoordeeld: het percentage deelnemers dat tevreden is over de verschillende onderzochte aspecten, ligt tussen de 91% en 99%. Het meest positief zijn de deelnemers over de medewerkers van De Bibliotheek (99% is hierover tevreden).

Over het aanbod van de collectie is men over het algemeen tevreden: romans (95%), informatieve boeken (93%) en tijdschriften en kranten (92%). De omvang van het aanbod van kranten, tijdschriften en dvd’s is groot genoeg. Maar ook is uit het onderzoek de wens naar voren gekomen voor een wat groter en actueler aanbod van romans/leesboeken, informatieve boeken en uitbreiding van de keuze in Engelstalige literatuur.

De communicatie van De Bibliotheek naar leden/bezoekers wordt hoog gewaardeerd: 98% is hierover tevreden. Voor het zoeken naar informatie wordt het meest gebruik gemaakt van de website en de digitale nieuwsbrief, die beide positief worden beoordeeld. Indien men specifieke vragen stelt per telefoon of mail, is men tevreden over de snelheid van reactie en de volledigheid van de informatie. De deelnemers zijn het meest geïnteresseerd in informatie over nieuwe aanwinsten van De Bibliotheek, openingstijden en activiteiten.

Over de openingstijden is men redelijk tevreden. Voor een aantal vestigingen is aangegeven dat men voorkeur heeft voor opening op een ander dagdeel dan nu het geval is. Per vestiging gaat kritisch gekeken worden naar de mogelijkheden hiervoor.
Ditzelfde geldt voor de mogelijkheid voor een inlever-bus buiten openingsuren in de vestigingen Weesp en Muiden. Een ruime meerderheid geeft aan hier behoefte aan te hebben.

Ongeveer 30 % van de deelnemers heeft in de afgelopen 12 maanden een activiteit bezocht.
Aangegeven is dat er met name interesse is in activiteiten als boekpresentaties, filmavonden, cursussen en boek- en filmavonden. De onderwerpen waar men voorkeur voor heeft zijn literatuur, reizen en kunst en cultuur. In Weesp en Wijdemeren is ook behoefte aan leesclubs.

Met de verbetersuggesties die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen gaat De Bibliotheek aan de slag om de service aan haar klanten en bezoekers nog verder te verbeteren.

De Bibliotheek bedankt iedereen die aan het onderzoek heeft deelgenomen!

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
persbericht
foto
---
auteur
persbericht
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
RSS feed van de WWK.  Volg de WWK op Twitter
reageer
zoek
nieuwsbrief