WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Hoezo? Hou het Leuk...
Kortenhoef, wo 16 maart 2011

Midden in woonwijken zet de firma Van Puffelen enorme driehoeksborden met de tekst 'Hou het leuk'. Een vervuilende actie tegen vervuiling.

Van Puffelen

Soms gebeuren dingen bij je voor de deur. Zo ook vandaag.

Vanuit ons redactielokaal, onze huiskamer, zagen wij al eerder een auto van een reclamebedrijf nerveus heen en weer rijden en stoppen. Duidelijk op zoek naar een goede plek om reclame aan te brengen. Het angstige vermoeden bekroop ons dat de gemeente iets met die reclame wilde gaan doen in het volle zicht van ons uitzicht. Vanmiddag om half één werd dat angstige vermoeden bevestigd. Er stopte een auto van reclamebedrijf Van Puffelen. Nadat de auto vertrokken was bleek ons uitzicht grondig verpest te zijn door een groot driehoeksbord met de wervende tekst "Hou het leuk". Met die tekst ben ik het eens. Met de invulling die het gemeentebestuur aan die tekst geeft ben ik het niet eens.

Het was een mooi uitzicht

Wij kijken uit op een lieflijk parkje met mooie houten bruggen over een waterpartij met vissteigers, die omzoomd wordt door treurwilgen. Onder die bomen door zijn de schapen of koeien in het open weiland te zien. Een idyllisch plaatje dat in ieder jaargetijde weer boeit omdat de belichting en de begroeiing steeds wisselt.

En nu staat daar zo'n foeilelijk billboard met een schreeuwerige tekst. Geplaatst zonder enige vorm van overleg aan een dertig kilometer woonstraat. En dan blijkt het ook nog een campagne tegen vervuiling te zijn om de straat schoon te houden en je peuk niet op straat te gooien (die er overigens helemaal niet liggen...). Over vervuiling gesproken.

Over smaak valt wel degelijk te twisten.

bron
WWK
foto
Rik Jungmann
auteur
Rik Jungmann
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
RSS feed van de WWK.  Volg de WWK op Twitter
reageer
zoek
nieuwsbrief
half bewolkt
8 gr.
windkr. 2