Vorig bericht

Home

Volgend bericht

Auteur: Rik Jungmann

Foto's: -

Bron: Wijdemeerse Webkrant


Eerherstel KPN

Kortenhoef, 25 december 2003. Eerder deze maand hadden wij een grote ADSL storing, die enkele dagen duurde. Wij schreven daarover een kort verslag op 11 december, waarin wij onze frustraties over KPN de vrije loop lieten.

Op afhandeling van die storing kwam een vervolg, dat wij u, eerlijkheidshalve, niet willen onthouden.

Nadat de storing na vier dagen verholpen was, stuurden wij een email naar KPN, waarin het hele relaas van de storing beschreven was en alle opgelopen schade en ongemakken opgesomd waren. (kapot modem, trage reactie, niet nakomen afspraken over bellen na verhelpen van de storing in de centrale, inbelkosten, verloren werktijd, zoektocht naar een nieuw modem, etc., etc.) Bij het schrijven van die email spookte het oude staatsbedrijf der Post, Telegrafie en Telefonie door het hoofd. Antwoord verwachtten wij dus al helemaal niet, zoals dat in de oude tijden gebruikelijk was. Je mocht blij zijn dat je telefoon had en verder moest je niet zeuren. Zo was dat toen.

Wie schetst dan ook onze aangename verrassing toen wij gebeld werden door een aardige dame van KPN, die de email gelezen had en medeleven betuigde met ons. Sterker nog, zij gaf toe dat het wel erg lang geduurd had voor KPN eens even in de eigen centrale was gaan kijken, waar uiteindelijk een kapot board vervangen werd.

Om de pijn voor het ongemak te verzachten, stelde zij een vergoeding voor het kapotte modem voor, als mede twee maanden tegemoetkoming in de ADSL kosten. Dat was nog eens netjes! Langzaam drong het tot ons door dat KPN toch veranderd is in de loop van de afgelopen jaren. Stamelend van verbazing over dit gebaar van de nieuwe PTT, brachten wij uit dat wij zeer tevreden waren met dit aanbod.

Chapeau! De Warme Douche is voor KPN.

Primafoon

Nu de Primafoon winkels nog. Wat zou het toch fijn zijn als je die gewoon kon bellen om te vragen of ze iets in voorraad hebben, zonder stad en land af te moeten rijden voor een batterij, een modem, of wat dan ook.

Het centrale nummer dat in uw telefoongids staat hoeft u niet te bellen. Ten eerste is het fout en wordt u doorverwezen naar een nummer dat 10 eurocent per minuut kost. Ten tweede kunt u via dat nummer de openingstijden van alle Primafoon winkels in Nederland horen, maar een winkel benaderen met een vraag is er niet bij. Primafoon, de enige winkel in Nederland die telefoons verkoopt, maar zelf niet gebeld kan worden.

Dus kochten wij ons modem elders. Want wij wilden direct weer in de lucht zijn na de storing.


Reacties

Gebroken link? Probeer het archief als de verwijzing enige maanden geleden is!

Zoeken

 

Het archief van 1996 tot nu.
Van dag tot dag.

Vorig bericht

Home

Volgend bericht