WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
Lekker een Frisje
Wijdemeren, di 24 juni 2014 Afdrukken RSS feed van de WWK. Volg de WWK op Twitter Mail a Friend

Op vrijdag 27 juni start de LEF zomercampagne van de GGD tijdens Hilversum Alive. LEF staat voor 'Lekker een Frisje' maar ook voor het lef om 'nee' te zeggen tegen alcohol.

persbericht

Jongerencampagne LEF gaat los in het Gooi

Op vrijdag 27 juni start de LEF zomercampagne van de GGD tijdens Hilversum Alive. LEF staat voor ‘Lekker een Frisje’ maar ook voor het lef om ‘nee’ te zeggen tegen alcohol. Want hoewel er een lichte daling te zien is in het alcoholgebruik van jongeren, gaan veel jongeren als ze eenmaal mogen drinken los en drinken ze heel veel.

Heb lef, blijf fris

Tijdens Hilversum Alive is er een promotie team aanwezig die bezoekers op een ludieke manier aanspreekt en op de foto zet als ze antwoord geven op de vraag van het promotieteam.
De vraag is: Wat kies jij? Wil je lol hebben en een gezellige avond beleven of haak je vroegtijdig af omdat je te veel hebt gedronken? Ken je je grens en blijf je fris, of ga je over je grenzen heen en schaam je je de volgende dag?
Wij zeggen: heb lef, blijf fris.

Lekker fris alternatief

De GGD en de organisatie van Hilversum Alive biedt de bezoekers van het muziekspektakel een fris alternatief. Vrijdag avond is er een cocktail bar waar verse alcoholvrije cocktails worden geshaked, voor de prijs van een frisje! Zo kun je ervaren dat alcoholvrij ook hip en lekker kan zijn.

LEF promotieteam

Het LEFpromotieteam zal naast Hilversum Alive komende zomer nog op diverse andere plekken aanwezig zijn om op een ludieke manier in gesprek te gaan over alcohol.

Te vroeg, te veel, te vaak

De LEFcampagne is een activiteit van het programma Samen aan de slag tegen riskant alcoholgebruik jeugd. Sinds 2006 werkt GGD Gooi & Vechtstreek samen met gemeenten en diverse andere partijen aan het tegengaan van overmatig alcoholgebruik van jongeren door middel van het programma Samen aan de slag. De aanleiding was het riskante alcoholgebruik van jongeren; te vroeg, te vaak, te veel. Inmiddels is deze trend gebroken. Minder jongeren drinken op jonge leeftijd alcohol, maar als ze eenmaal alcohol mogen drinken, drinken jongeren nog steeds heel veel. Via deze actie wil de GGD jongeren stil laten staan bij hun keuze. Wat kies jij? Blijf je fris, of ga je lam?

Samen aan de slag

‘Samen aan de slag’ heeft als doel het riskante alcoholgebruik van jongeren in Gooi en Vechtstreek aan te pakken. De insteek is een integrale aanpak. Naast voorlichting omvat het regelgeving en handhaving. Activiteiten zijn niet alleen gericht op jongeren, maar ook op ouders, scholen en verstrekkers (zoals, horeca, supermarkt, sport¬kantine). In het project werken gemeenten, GGD, politie, VWA, Jellinek, GGz Centraal en Trimbos samen.

De plaatsing van een bericht gebeurt conform de regels en condities die de WWK daarvoor hanteert.

 

 

 

bron
persbericht
foto
---
auteur
persbericht
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
campagne 2014
reageer
zoek
nieuwsbrief