WIJDEMEERSE WEBKRANT
.
OCW Bedrijvenmorgen
Wijdemeren, do 23 september 2010

Het OCW, het Ondernemerscollectief Wijdemeren, organiseerde vandaag een bedrijvenbezoek voor het gemeentebestuur. 123Inkt en Dunnebier Print werden bezocht.

Een grote delegatie van wethouders, raadsleden, ambtenaren en fractieassistenten verzamelde zich rond negen uur bij de Drie Dorpen in Ankeveen. Doel van de bijeenkomst van het circa twintig mensen tellende gezelschap was een bezoek aan twee bedrijven, georganiseerd door het OCW. Ieder jaar in september organiseert het OCW een bedrijvenochtend, waarbij het gemeentebestuur twee bedrijven bezoekt. Dit jaar waren dat Dunnebier Print en 123Inkt in de Horstermeer op bedrijventerrein Nieuw Walden.

Dunnebier Print


Frank Hogguer presenteert Dunnebier Print.

Met de bus van Wijdemeren Tours vertrok men van de Drie Dorpen naar Dunnebier, waar Frank Hogguer het gezelschap ontving. Hij gaf een presentatie over de historie en de activiteiten van Dunnebier. Het bedrijf is gestart door Ed Dunnebier aan de Middenweg in de Horstermeer, nadat hij eerst voor Onkenhout had gewerkt. Sinds enige tijd zit het bedrijf op Nieuw Walden. De naam werd gewijzigd van Drukkerij Dunnebier in Dunnebier Print.

Uiteraard kwamen de twee lokale bladen, De Brug en de Wie Wat Waar langs. Frank Hogguer meldde met trots dat beide bladen sinds begin dit jaar geheel in kleur worden geproduceerd. Uit het onlangs gehouden lezersonderzoek kwam dat de bladen ook vrijwel huis aan huis gelezen worden, met een dekking van bijna 100%. Volgens Hogguer is er nog steeds behoefte aan een eigen "sufferdje" per dorpskern. Hetty Kastelein uit Loosdrecht zei dat ze de beide bladen altijd in het gemeentehuis leest, maar vond het jammer dat de informatie niet in Loosdrecht beschikbaar is. Frank Hogguer verklaarde dat men werkt aan een internetoplossing voor dat probleem.

Dunnebier Print maakt veel drukwerk voor de regio, maar kent ook een aantal grote bedrijven als klant, zelfs multinationals, waarvoor men het beheer van de huisstijl doet en opslag en distributie organiseert voor Direct Marketingacties. Ook levert Dunnebier een internetoplossing voor de distributie van folders en ander marketingmateriaal aan bijv. een bedrijf dat contactlenzen maakt. Productie, beheer en advies, zo beschreef Frank Hogguer de activiteiten, met de nadruk op productie.

123Inkt

Chris Kreuning en Thijs Bregman ontvingen het gezelschap met koffie en gebak. Thijs Bregman verzorgde een presentatie over het bedrijf. In 1999 werd gestart met het verkopen van printersupplies (inktpatronen, papier). In 2000 werd begonnen met de online verkoop van cartridges. De nadruk lag toen echter nog op verkoop op beurzen. Er werd een kraam geopend op de Zwarte Markt in Beverwijk. In 2001 had het bedrijf 817 klanten via internet. Dat aantal groeide snel. In 2006 waren dat er al 100.000 met 26 medewerkers. In dat jaar verhuisde men naar een nieuw magazijn. Jaar na jaar nam men meer en meer panden op Nieuw Walden in gebruik. Op dit moment 10 huisnummers met een oppervlakte van 5000 m2. Er werd geïnvesteerd in een eigen glasvezelaansluiting om snel internet te hebben.


Thijs Bregman met de trofee voor "Beste Webwinkel van Nederland".

In 2008 en 2009 won het bedrijf de prijs voor "Beste Webwinkel" in zijn categorie. Dit jaar won men zelfs de prijs voor Beste Webwinkel in alle categoriëen en stevent 123Inkt binnen een week of twee op de halfmiljoenste klant van dit jaar af. Het bedrijf heeft nu 45 man personeel die 10.000 orders per week verwerken.

De filosofie is dat men open en transparant wil zijn. Op de website staan gewoon het adres en het telefoonnummer. Geen onduidelijke 0900 nummers of het ontbreken van duidelijke adresgegevens, maar gewoon bereikbaar.

bron
WWK
foto
Rik Jungmann
auteur
Rik Jungmann
editor
Rik Jungmann
verder
terug
home
RSS feed van de WWK.  Volg de WWK op Twitter
reageer
zoek
nieuwsbrief
half bewolkt
20 gr.
windkr. 2