persbericht  
               
            Goed cijfer voor Sociale  Zaken  
            Cliënten van de afdeling Sociale Zaken van Wijdemeren zijn  tevreden over de uitvoering van het armoedebeleid van de gemeente. Ze waarderen  dit met een 7,4.   
            Dit blijkt uit een schriftelijk tevredenheidsonderzoek dat in  het najaar van 2008 in opdracht van de gemeente is gehouden. Cliënten van  Sociale Zaken blijken erg tevreden over de bejegening door de consulenten, de  stiptheid van uitbetaling, alsook de klantvriendelijkheid aan de telefoon en de  balie. 
             Boven gemiddelde 
             De afdeling wilde een  meting om te kunnen bepalen wat er goed gaat in de ogen van klanten, en waar de  dienstverlening nog beter kan. Met de 7,4 zit de afdeling Sociale Zaken van gemeente Wijdemeren boven  het gemiddelde van alle gemeenten van 6,8. 
             Respons 
             De gemeente  heeft alle cliënten de vragenlijst met retourenvelop toegestuurd, ook aan hen  die slechts incidenteel gebruik maken van het minimabeleid. Uiteindelijk hebben  67 van de 182 klanten de vragenlijst ingevuld en teruggestuurd. 
            Verbeterpunten 
           De respondenten zijn het minst tevreden over de tijden waarop er gebeld kan  worden (dagelijks van 9.00 – 10.00 uur). Er zal bekeken worden of er verruiming  mogelijk is. Een ander verbeterpunt dat wordt genoemd is het beeld dat klanten  soms geld moeten voorschieten. Hierin kan de voorlichting van de afdeling  worden verbeterd: in bijna alle gevallen is dat namelijk niet nodig.  |